The Hunger

Daca iti place articolul de mai jos, te poti abona gratuit la newsletter-ul TheHunger, folosind formularul din dreapta. Vei primi doua email-uri pe luna, iar in fiecare vei gasi 3-4 astfel de articole.

Spor la citit! :)
***
10 motive pentru care amânăm lucrurile pe care vrem să le facem
Am mai scris despre obiceiul amânării şi despre cum putem să depăşim procrastinarea, dar de cele mai multe ori trebuie să ajungem la sursa unei probleme pentru a-i elimina efectele. De ce amânăm şi nu acţionăm chiar acum? De ce nu ne mobilizăm mai repede pentru lucrurile de care ne pasă? Există multe răspunsuri care cred că dezorganizarea, lenea şi lipsa de motivaţie sunt factorii principali. Lucrurile sunt mai complexe de atât.
Ne este frică de eşec. De cele mai multe ori, alegem să nu mai încercăm deloc ceva de teama tuturor lucrurilor care ar putea merge prost sau a reacţiei celor din jur la acel eşec. Un schimb de paradigmă ar fi să ne dăm seama că nimic din ce ar putea să meargă rău nu ne va lua învăţătura pe care o vom obţine din acea experienţă.
Ne este frică de succes. Succesul înseamnă schimbare, înseamnă noi responsabilităţi şi lucruri pe care uneori credem că nu le merităm. Un schimb de paradigmă ar fi aici acela de a nu ne proteja de noi înşine, deoarece limitele noastre sunt mai sus decât ni le închipuim. Acestea se educă prin experienţă şi adaptabilitate.
Ne este frică de imperfecţiuni. Abordarea aceasta este foarte întâlnită în ziua de azi, din cauza unei presiuni mari a lumii dinamice din jur. Paradigma este că de fapt, prin amânare, renunţăm la ceva imperfect. Dar întotdeauna renunţarea la ceva imperfect se va face în defavoarea noastră.
Ne obişnuim să amânăm. Experienţa ne face întotdeauna mai buni în ceva, chiar dacă nu percepem acel ceva ca fiind bun pentru noi. Deoarece orice învăţ are şi dezvăţ, vestea bună este că ne putem debarasa de obiceiurile deprinse şi putem să ne setăm mintea către alte ritualuri eficiente.
Nu ne place să facem „ce trebuie”. Statistic, o persoană care amână lucrurile va căuta un prieten, nu un părinte, pentru a se consola în această problemă. Avem un simţ înnăscut de rebeliune faţă de lucrurile care trebuie făcute, în special dacă acest lucru ne-a presat în familie sau în şcoală. De multe ori, o persoană care nu se simte liberă încearcă să-şi găsească libertatea prin această abordare împotriva curentului. Ironia este că de fapt curentul procrastinează zilnic, iar rebeliunea, în lumea actuală, este să acţionezi.
Ne minţim pe noi înşine. Cel mai simplu mod de a amâna ceva este să ne spunem că îl vom face mâine. Mâine vom merge la sală, săptămâna viitoare la acel meeting şi peste o lună ne vom rezolva actele. Acest obicei denotă o încredere mai scăzută în noi, deoarece ne acordăm foarte multă indulgenţă. Dacă ne creştem încrederea în noi vom fi mult mai dispuşi să facem lucrurile pe loc.
Căutăm foarte multe distracţii şi distrageri. De cele mai multe ori, o persoană care amână să facă ceva la birou va verifica o reţea socială sau e-mail-ul personal de nenumărate ori, în speranţa unei noutăţi. Acest lucru poate fi echilibrat prin mai mult timp în care ne distrăm efectiv, pentru a nu mai simţi nevoia să introducem timp liber în timpul de muncă.
Ne plac senzaţiile tari. Ne plac tensiunea cu care terminăm ceva pe ultima sută sau euforia cu care am amânat lucrurile pe care alţii le aşteaptă de la noi. Precum distracţiile, acest lucru poate fi reparat prin introducerea unor senzaţii adevărate în viaţa noastră, prin fructificarea spiritului de aventură într-o viaţă mai activă şi neplictisită.
Preferăm să trăim în necunoscut. Acest lucru se aplică în mod special în obiceiurile legate de sănătate – ne este teamă să ne ducem la doctor pentru controale de rutină deoarece am putea afla o veste proastă, care ar aduce o schimbare neplăcută, iar situaţia de incertitudine pare una preferabilă. Este bine să ne amintim că în aceste cazuri amânarea ne poate costa mai mult decât credem, iar opţiunea de a ne învinge frica ne va aduce întotdeauna mai multe lucruri bune.
Ne este greu să fragmentăm un proiect. Ne simţim uneori copleşiţi de complexitatea unui proiect nou şi nu ştim de unde să-l începem. Orice astfel de task va părea foarte posibil în momentul în care îl vom împărţi în bucăţi mai mici şi vom rezolva fiecare lucru pe rând.
Procrastinarea poate provoca insomnii şi mult stres în viaţa de zi cu zi. Este un obicei de care putem scăpa singuri sau prin terapie, iar terapia congnitiv-comportamentala este cea care are succes în renunţarea la obiceiuri nemaidorite.
Vreau sa ma abonez
prenume
nume
email
Nici noua nu ne place spam-ul, deci nu-ti face probleme, nu vom da mai departe aceste date!
Spune si altora
Alte articole interesante
De ce merita sa fii punctual Complexele de inferioritate ale lui Adler Freudian slip Spotlight Effect 10 trasaturi ale oamenilor convingatori
The Hunger este un newsletter de dezvoltare personala si profesionala.
Pentru oamenii care stiu ce inseamna foamea de informatie si de a fi mai bun in fiecare zi. :)

Fiindca si noi, ca si tine, suntem oameni ocupati si nu avem timp de pierdut, facem tot posibilul sa il pastram condensat, digerabil, foarte aplicat (fara prea mult motivational si retete minune americane) si ancorat in realitate.

In fiecare numar vei gasi tratate urmatoarele teme:
1. Productivity
- time management
- goal setting
- getting things done
- procrastination
2. Mindshaping and Influencing
- persuasion
- communication
- NLP
- body-language
3. Applied Psychology
(what makes people tick, and why)
4. Recomandari de carti si alte
articole, pentru aprofundare